Co se o nás povídá
Jakou zkušenost mají s Ametystem učitelé, děti nebo naši lektoři?
Jakou zkušenost mají s Ametystem učitelé, děti nebo naši lektoři?
Ametyst znám už spoustu let, možná od jejich začátku práce v Prusinách, kdy jsem v nabídce ekologické konference tenkrát pořádanou dalším vzděláváním pro pedagogy, využila výuku v Prusinách Vánoce a později Velikonoce.
Prvním projektem u nás na škole byly Bylinky a jejich využití, který jsme společně tvořili, protože jsme dostali grant od města Holýšov. Lidé v Ametystu jsou spolehliví, je s nimi dobrá domluva i spolupráce.
Potkáváme se pravidelně. Každý rok totiž dostáváme od grantové komise města Holýšova finanční podporu ke Dni Země. Tým lektorů Ametystu provádí ekologicky laděnou výukou téměř všechny naše třídy. Pokud Ametyst neznáte, určitě se jeďte podívat do Prusin u Nebílov, kde mají nádherné zázemí.
Ametyst pro mne znamená Prusiny, výborné výukové programy, spokojené děti a učitelky.
Monika Lerchová, ZŠ Holýšov
Obě lektorky si přirozeně získaly pozornost dětí a já mohla děti pouze pozorovat při jejich aktivitách, fotit je a nechat si od nich ukazovat, co objevily. Program byl netradiční, pro děti i pro mě velmi zajímavý. Každé dítě bylo díky menším skupinkám zapojeno.
Kateřina Ježdíková, 4. ZŠ, k projektu Zahrada po celý rok
Cíle a záměr programu byly splněny. Dětem se program líbil. Struktura a program byly logické, velmi pěkně byla pojata teoretická část ve třídě. Metody a aktivity byly vyhovující, pro děti i motivační. Možnost pracovat měli všichni žáci. Celý den se žákům líbil, byl pro ně zajímavý. Nejvíce se mi na programu líbilo to, že po nás na Šlovickém vrchu „něco zůstane“, že si děti budou moci stezku projít s rodiči a pochlubit se jim svou prací. Celkově téma a to, že se jedná o naše okolí, bylo super!
Linda Šiková, ZŠ Dobřany, k projektu Natura pro všechny
Nejvíc mě zaujala kuňka a super bylo vymýšlení názvů pro body v GPS. Chtěl bych podobný projekt znovu, je to zábava a neučíme se :)
Velmi mě překvapilo, že jsme našli tolik žab. Měli jsme dobré průvodce a líbila se mi kuňka.
Mně se líbilo, že jsem viděla žabku kuňku a nikdy na to nezapomenu. Chtěla bych si to dát ještě jednou, znovu se kouknout.
Překvapilo mě, že se dá jíst pampeliška.
Bavilo mě, jak jsme poznávali živočichy, a jak jsme hráli na krtky a žížaly, a jak jsme tvarovali půdu do žížaly.
Má práce je i můj koníček. Jsem ráda v přírodě a zároveň mě naplňuje práce s dětmi v mimoškolním prostředí. Líbí se mi ten pocit, když jsem pro děti průvodcem přírodou a pomáhám jim objevovat její kouzlo.
Během programu vidím u dětí zájem o přírodu a věřím, že v nich tento okamžik zůstane i do budoucna, když budou samy řešit problémy životního prostředí.
Ametyst je skvělý kolektiv, zajímavá práce pro dobrou věc, nevšední zážitky.
Iveta Pišvejcová
Člověk může být často v přírodě místo sezení za počítačem. Kontakt průvodce s dětmi je nejlepší škola, jakou jsem zažila. Obohacující pro obě strany. Dělá mi dobře, když můžu sdílet to, co jsem se naučila a zároveň přicházet na nové věci, kterých si všiml někdo jiný. Je to pokaždé jedinečná zkušenost.
Ametyst si za roky svého působení vybudoval mezi pedagogy dobré jméno. Je fajn potkávat na programech známé tváře i poznávat podobně naladěné učitele a jejich třídy.
Prusiny jsou kouzelné. Pro mne jedno z nejkrásnějších míst, na kterých jsem kdy mohla pracovat.
Bára Landová